Tekst: JongeHonden
Jong creatief talent kreeg begin deze maand de kans om hun mappen te laten zien aan creatief directeuren van grote en kleine bureaus. JongeHonden die op zoek zijn naar een stage of baan, konden daarnaast proberen om in gesprekken van vijftien minuten hun ideeën aan reclameveteranen te verkopen.
Bureaus die meededen, waren onder andere BSUR, Wieden & Kennedy, ConspiracySinc, Khanna\Reidinga en Ogilvy & Mather.
'Het is dankbaar werk, aangezien een Mappenavond jonge honden direct waardevolle feedback oplevert', vertelt Munise Can, bestuur JongeHonden. 'Je merkt dat ze het soms spannend vinden om aan tafel te gaan en hun werk te laten zien. Hier houden creatieven uiteraard rekening mee, maar het blijft spannend. Er kwam elk jaar steeds meer animo vanuit bureauzijde, die dit moment gebruiken om naast jong talent te helpen, toekomstige werknemers te scouten.'
Dit JongeHonden-seizoen zal de Mappenavond daarom twee keer worden georganiseerd, gezien het enthousiasme van zowel bureaus als aanstormend talent. De volgende editie is in het voorjaar.
Bureaus krijgen een persoonlijke uitnodiging van de Stichting JongeHonden. Wil je op de volgende Mappenavond aanwezig zijn? Stuur dan een bericht naar info@jongehonden.nl.
Ben je zelf een jonge hond en wil je meedoen met de Mappenavond? Blijf dan de JongeHonden Facebook-pagina in de gaten houden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!