In de nieuwe campagne ‘Zenuwslopend’ van de Leprastichting, staan de verhalen van patiënten centraal.
Lepra is volgens de stichting die dit jaar 50 jaar bestaat nog steeds een groot probleem. Mede door de lange incubatietijd en de hardnekkige stigma's is de ziekte lastig te bestrijden.
Elk jaar komen er ruim 215.000 patiënten bij.
Marieke Le Poole, hoofd fondsenwerving en voorlichting van de Leprastichting: ‘Het lichamelijke aspect van de ziekte is helaas maar één kant van het verhaal. Sociale uitsluiting is voor de patiënten net zo erg als de ziekte zelf.
'In de door Sunshine and Sausages ontwikkelde campagne ‘Zenuwslopend’ vermijden we voor het eerst de bekende beelden van verminkte ledematen. In plaats daarvan vragen we ook aandacht voor de andere aspecten van de ziekte.
De campagne is gestart met de website: lepra.nl/zenuwslopend. Op 14 januari was de commercial voor het eerst op televisie te zien. Gedurende het jaar wordt de campagne verder uitgerold via mailings, (digital) outdoor, op radio en social media.
CREDITS
OPDRACHTGEVER:
Leprastichting
VERANTWOORDELIJK BIJ KLANT:
Marieke Le Poole
BUREAU:
Sunshine and Sausages
CONCEPT:
Lennard Freij
Paul van Vliet
ART DIRECTOR:
Lennard Freij
COPYWRITER:
Bas Boterman
ACCOUNT:
Michelle Schippers, Jeroen Huisman
PRODUCTIE:
Sunshine and Sausages: Sophie Hendriks, Nick van Kuijk
REGIE:
Lennard Freij
DOP:
Gábor Deák
EDITOR:
Kim Hinrichs
GELUID:
Soundcircus
POSTPRODUCTIE:
Darlings
GRADING:
George Balatoni
MUZIEK:
Koen Brouwer, Quinten Huigen, Darius Timmer
FOTOGRAFIE:
Sasja van Vechgel
WEBSITE:
Magic Bullet
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!