ING komt nieuw binnen op tweede plek in Merken Top 40

De merkenlijst verschijnt vanaf nu 1 keer per maand.

Na een aantal weken afwezig te zijn geweest, is er deze week weer een nieuwe Merken Top 40. De chart wordt vanaf nu een keer per maand gepubliceerd in plaats van wekelijks. We vergelijken de resultaten van deze week gewoon met de meest recente chart van week 7.

Waar Albert Heijn in de vorige chart de eerste plaats moest afstaan aan Ziggo, is de favoriete retailer van Nederland weer terug op de eerste plaats.

ING op plek 2
De hoogste nieuwe binnenkomer van deze week, ING, komt binnen op de tweede plaats. Ten opzichte van de vorige chart laten zij een forse stijging zien; zij hebben dit te danken aan hogere scores op alle drie de factoren die belangrijk zijn in de Merken Top 40 (waardering, bestedingen en social).

Samsung sluit deze week de top 3 af, ook zij laten een forse stijging zien ten opzichte van de vorige chart. Samsung heeft de stijging met name te danken aan een hogere score op waardering en social.

Naast ING en Samsung zijn er nog meer merken die een forse stijging laten zien. Jumbo, NS, bol.com en Google komen de top 10 binnen na een week afwezig te zijn geweest in de chart.

Ook Kruidvat komt de top 10 binnen deze week, zij stijgen maarliefst 23 plaatsen van plaats 33 naar 10. Deze stijging hebben ze met name te danken aan een hogere score op waardering.

McDonalds en T-Mobile
Ook net buiten de top 10 zijn er een aantal merken die goede zaken doen deze week. McDonalds en T-Mobile zijn beide superstip en staan op respectievelijk plaats 11 en 12.

Ikea komt met stip binnen op plaats 13 en RTL met superstip op plaats 17. Beide merken laten ten opzichte van de vorige chart hogere scores zien op zowel waardering als bestedingen.

Binnen de top 20 zijn er tevens merken met goede prestaties.

Unox is na een aantal weken afwezig te zijn geweest als stip binnengekomen op plaats 20. Ook Marktplaats, Aldi en NPO doen goede zaken en staan met stip in de Merken Top 40.

Naast Unox zijn er nog een aantal oude bekende terug in de lijst o.a. Philips, Efteling, Zalando, KLM, Media Markt, Blokker en Dove.

Daler: Microsoft
De grootste daler deze week is Microsoft, waar zij vorige chart nog op plek 8 stonden, staan ze nu op plaats 33 in de lijst.

De forse daling wordt met name veroorzaakt door lagere scores op bestedingen en social.

Andere merken die deze week beduidend minder scoren en een aantal plaatsen zakken zijn Vodafone, Mercedes-Benz en Volkswagen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie