DDB Brussel ontwikkelde de activatiecampagne.
Op 12 september kunnen Ikea-fans in alle Belgische filialen hun oude catalogus laten recyclen tot een kussen. Met wat overblijft van de 300 pagina’s tellende catalogus, vult het woonmerk de door de Belgische designer Charles Kaisin ontworpen kussensloop KÜSS.
Kaisin nam het recyclethema mee in zijn uiteindelijke ontwerp: ‘Ik liet mij inspireren door het cellulose-molecuul, de natuurlijke structuur van papierpulp. Die heb ik gestyled en herhaald tot er een visuele structuur overbleef.’
Wanneer Belgische Ikea-fans massaal besluiten op te dagen, kan dat Ikea wel eens miljoenen kussentjes kosten. In België worden namelijk jaarlijks ruim 4,8 miljoen catalogi verspreid.
Credits
Client: IKEA
Agency: DDB Brussels
Client contact: Miguel Aguza, Peter Jongert
Creative Director: Odin Saillé, Peter Ampe
Art Director: Antoinette Ribas
Copy: Gregory Ginterdaele
Account team: Francis Lippens, Kaat De Brandt, Astrid De Paep
Strategic team: Dominique Poncin, Maarten Van Daele
Graphic Designer: Charles Kaisin
Studio: Coraline Barbé
Agency producer: Brigitte Verduyckt
Production: Who Killed Joe
Activation: Escape Event
Production: Gutenberg Networks
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!