Ierse reclamewaakhond verbant Conor McGregor-film van de buis

De populaire vechtsporter zou met een Budweiser-commercial zijn minderjarige fans aanmoedigen tot drankgebruik.

In de Budweiser-campagne ‘’ roept McGregor op, om net als hem, alleen je allergrootste droom te volgen. De commercial krijg online vervolg met een winactie, waarmee dreamchasers 50.000 euro kunnen winnen om een Amerikaanse droom uit te laten komen.

McGregor, die de afgelopen jaren internationale roem vergaarde met een aaneenschakeling indrukwekkende overwinningen, zou volgens de (ASAI) met het ambassadeurschap zijn voornamelijk jonge fanbase activeren om bier te drinken.

Verschillende reacties

Volgens is voor de ASAI de maat vol, omdat Budweiser de commercial niet tijdig voor publicatie aan de reclamewaakhond zou hebben getoond. Daarnaast is het in Ierland volgens de reclamecode verboden om alcohol aan te prijzen aan jongeren onder de 18 jaar.

Budweiser Ireland zegt echter trots te zijn op de rol van McGregor en houdt de commercial in stand, omdat , een onafhankelijke reclamecontrole-organisatie, wel zijn goedkeurig zou hebben gegeven. Daarom is de campagne (voorlopig) nog wel online te bekijken.

Behind the scenes:

Credits
Productiemaatschappij: Feel Good Lost
Regisseur: Brendan Canty

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie