De gedachtes achter de recente Peugeot (207, 307 en 407) commercials ontgaan mij helemaal. Ik vind de ene na de andere commercial onbegrijpelijk en vooral niet leuk. Met de vrijende lieveheersbeestjes op de 207 als absolute dieptepunt wat mij betreft. En vreemd genoeg zit er ook geen enkele lijn of concept in; ik kom wel 4 verschillende type uitingen tegen voor alleen al de 207.
Maar gelukkig betekent een grillige strategie dat er ook hoogtepuntjes zijn. Zoals deze advertentie voor de Peugeot 407.
De advertentie geeft je twee opties:
1. Of je gaat het hele mentale en rationele aankoopproces door en komt uiteindelijk misschien bij de 407 uit.
2. Of je gaat naar hun website, vertrouwt op je instinct en bent meteen overtuigd.
Precies de twee processen die bij de aankoop van een auto spelen, een uiting die klopt. En ook nog eens leuk is. Na 3 minuten betrapte ik mezelf erop dat ik nog steeds dat best vermakelijke stroomschema aan het lezen was. De uiting staat overigens in de Engelse Esquire, weet niet of hij ook in Nederland loopt.
(PS Ik rij zelf een sportieve 207 (zonder lieveheersbeestjes!) Slechte reclame werkt dus ook...)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!