Heinz grijpt terug naar zijn fictieve geschiedenis en start een campagne die het in de serie Mad Men nog afwees. Dat meldt Adage.
In de serie pitchte Don Draper een gedurfde campagne voor Heinz, waarin het product ketchup niet te zien was. Daarvoor in de plaats waren er frietjes, een cheeseburger, een steak en de tagline:
Pass the Heinz.
De campagne haalde het niet in Mad Men, ze was haar tijd zo’n fictieve vijftig jaar geleden te ver vooruit zo blijkt nu. Bovendien verloor ze in de campagne van een pitch die juist het product centraal zette.
Credits-lijstje
Maar nu, bij ingang van het tiende seizoen van Mad Men gaat het er toch van komen. Heinz heeft besloten de campagne van Don Draper uit te voeren. Daarvoor tekenen het huidige bureau van Heinz, David Miami, en de fictiefirma uit de jaren ’60: Sterling Cooper Draper Pryce.
Opnieuw maken
Materiaal van de drie advertenties was er niet, dus ze moeten van de grond af aan opnieuw worden opgebouwd en gefotografeerd. Iedere advertentie krijgt zijn eigen billboard in NYC. Ook zullen te zien zijn in de New York Post en via de socialemedia-kanalen van Heinz worden uitgerold.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!