GroupM zegt de Greenhouse Group bedrijven over te nemen voor hun expertise op het gebied van performance gedreven online marketing. De verwachting is dat klanten van beide bedrijven profiteren van de ambitieuze plannen op het gebied van digital, data, technologie en innovatie.
Greenhouse Group blijft blijft vanuit het huidige kantoor de bestaande klanten bedienen. Daarnaast komt de expertise beschikbaar voor de klanten van de bureaus van GroupM, te weten Mindshare, MEC, MediaCom en Maxus). De samenwerking tussen beide bedrijven gaat vallen onder GroupM Connect.
Greenhouse Group, het moederbedrijf van Blue Mango, Fresh Fruit, SourceRepublic en We Are Blossom, draait een omzet van 10,1 miljoen euro en telt ruim 150 fte's .
Eric Kramer, chairman van GroupM, toont zich verheugd de marktleider in dit segment te kunnen toevoegen aan GroupM. 'Dat is fantastisch nieuws voor onze klanten, omdat zij gaan profiteren van de expertise van Greenhouse Group met betrekking tot performance gedreven online marketing. We zien dat dit steeds belangrijker wordt voor onze klanten en daarmee is het een belangrijk groeisegment.'
Marion Koopman, ceo van Greenhouse Group: 'De toekomstige klantbehoefte bestaat uit een volledige data gedreven on- en offline marketing integratie. Daarom hebben we besloten samen te gaan met het beste communicatienetwerk in de markt. In de gesprekken met GroupM werd al snel duidelijk dat onze ambities naadloos op elkaar aansluiten als het aankomt op het beste bieden voor onze klanten. Deze stap zorgt er voor dat we onze visie en ambitie kunnen blijven versterken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!