Formule 1 trapt seizoen af met een adrenalineboost in een windtunnel

Campagnevideo toont de sport door de ogen van de fans

Op 25 maart gaat het nieuwe Formule 1 seizoen van start. In een zestig seconden durende video geeft de organisatie motorsportliefhebbers vast een voorproefje van wat ze kunnen verwachten. Daarin uiteraard ingrediënten als duizelingwekkende snelheden, halsbrekende inhaalmanoeuvres en vernietigende crashes.

Wereldwijde fanbase

Wieden + Kennedy maakte een video vol adrenaline die draait om het aftasten van de grenzen van techniek. Om de snelheid, hitte, wind en regen ook tastbaar te maken, werden zes fans geselecteerd en in een windtunnel gezet. Niet geheel toevallig zijn deze fans een keurige afspiegeling van wereldwijde fanbase van de Formule 1.

Fan first

Ellie Norman zegt namens de organisatie dat het doel was ‘uit de eigen echokamer’ te ontsnappen, en het perspectief van de fan centraal te zetten. Rond de races zal deze lijn worden voortgezet met extra evenementen en fan festivals. Ook via social gaat Formule 1 dit seizoen voor ‘fan first’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie