Eurostar speelt met deze investering op de Nederlandse markt in op de verkoopcijfers die volgens het spoorbedrijf in stijgende lijn gaan sinds de lancering van het product ‘Vanaf Elk Nederlands Station’ in april van vorig jaar. Eurostar wil daarnaast ook de Nederlandse markt voorbereiden op de nieuwe hogesnelheidstreinroute tussen Amsterdam en Londen.
'De meeste reizigers die van Nederland naar Londen reizen, kiezen voor het vliegtuig omdat ze zich niet realiseren dat er een aangenamere manier is om er te geraken', zegt Lionel Benbassat, head of marketing and band bij Eurostar. 'Daarom hebben we in Nederland een televisie- en onlinecampagne opgebouwd rond het idee "Relax. Take the train".'
Benbassat zegt dat het voor Eurostar belangrijk is om te blijven werken aan de merkbekendheid. 'We moeten de Nederlandse klanten ervan overtuigen dat de trein een serieus alternatief is voor vliegtuigreizen naar Londen. Om dit te bereiken is het belangrijk om communicatiecampagnes op te zetten die indruk maken, de unieke persoonlijkheid van Eurostar vatten en een zo breed mogelijk publiek bereiken. Televisie is het ideale medium om dat te doen.'
De campagne bestaat uit drie televisiespots van tien seconden elk, die treinreizen tussen Nederland en Londen voorstellen als een ontspannen en gemakkelijk alternatief voor het vliegtuig. FHV/BBDO bedacht de campagne in opdracht van Eurostar. De televisiespots zijn te zien op de publieke zenders en die van SBS Broadcasting. Daarnaast ontplooit Eurostar ook een onlinecampagne met banners en een twintig seconden durende versie van de spot.