Meer dan de helft van de energieleveranciers is niet goed bereikbaar, zo blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond onder 32 van de bedrijven. Zo hebben ze geen telefonische klantenservice of is er geen e-mailadres waar klanten hun vragen naartoe kunnen sturen.
De Consumentenbond besloot tot het onderzoek omdat het veel klachten kreeg van consumenten. Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, stelt vast dat er veel onrust heerst onder consumenten door de steeds wisselende en hoge energieprijzen en het prijsplafond voor energie. ‘Dat roept vragen op, maar consumenten melden ons dat ze die niet kwijt kunnen bij hun leverancier.’
Duidelijk en begrijpelijk
Molenaar roept energieleveranciers op hun contactmogelijkheden te verruimen en alsnog aan de wettelijke eisen te voldoen, temeer daar de regels voor bedrijven sinds mei vorig jaar zijn aangescherpt. ‘Die moeten op een duidelijke en begrijpelijke manier op zijn minst een e-mailadres en telefoonnummer bieden aan hun klanten.’
Veertien van de bekeken energiebedrijven hadden geen e-mailadres voor klanten en bij vier ontbrak een telefoonnummer. Nog eens twee bedrijven gaven alleen een telefoonnummer als daar via de chatbot om gevraagd werd. Molenaar: ‘Dat is te onduidelijk.’
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!