Dunkin' Donuts zoekt franchisenemers die in de grote steden, allereerst Amsterdam, onder zijn vlag filialen willen openen. Dat meldt het persbericht.
Dunkin’ Donuts kwam in 1998 naar Nederland, maar sloot twee jaar later zijn vijf Nederlandse vestigingen en de in Hoofddorp gevestigde fabriek.
Dat terwijl werd gehoopt dat er op termijn 80 verkooppunten zouden komen. De omzet in de winkels in Utrecht op het Centraal Station, Schiphol en in Amstelveen liepen destijds goed, maar een benodigde investeerder om verder te kunnen groeien, werd niet gevonden.
De reden die voor de mislukking werd gegeven was dat de donut vooral als impulsproduct werd gezien, die je on the go koopt. Nederlanders hadden geen behoefte om een donut en koffie in een filiaal te nuttigen.
Dunkin' Donuts heeft bijna 11.000 vestigingen in 33 landen en wil in Europa uitbreiden.
Directeur internationale ontwikkeling Jeremy Vitaro (van merkeigenaar Dunkin' Brands) is toch van mening dat de Nederlandse markt een ‘enorme kans' is.
Vitaro: ‘Wij zijn van mening dat onze waardepropositie – hoogwaardige voedselproducten en dranken, in een vriendelijke omgeving, met een snelle bediening en tegen een goede prijs – consumenten in het hele land zal aanspreken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!