Premium

Dip voor NPO 2, Veronica en RTL5

De drie zenders zien het marktaandeel stagneren in week 8 (februari).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM voor de doelgroep 20-49.  RTL5 blijft op 5 procent steken en nieuwe programma’s als De Roelvinkjes en Buitenlandse Gevangenissen zijn nog geen grote kijkcijfersuccessen. Veronica deed het vooral in het najaar heel goed (met onder meer de filmmaand) en blijft in de eerste maanden van het jaar wat onder het niveau van vorig jaar. NPO2 deed het vooral aan het begin van dit jaar goed, maar zakt nu weg in marktaandeel.


RTL 7 deed het in week 8 goed, maar dat was met name door het Europa League voetbal (Ajax, PSV en Feyenoord). RTL4 blijft ruim marktleider voor NPO1 en SBS6, dat nog iets wegzakt.


Bij de zendergroepen stijgt alleen het gezamenlijke aandeel van de RTL-zenders.



De kijkcijfers geven al weken hetzelfde beeld met 1 Boer Zoekt Vrouw, 2 Wie Is De Mol? en 3 Divorce. Bij uitgesteld kijken wint Boer Zoekt Vrouw nipt van Wie Is De Mol?. 


Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie