Desperados gokt op internationale virale hit

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Franse reclamebureau Dufresne Corrigan Scarlett en creatief digitaal productiebureau MediaMonks lanceerden een YouTube-kanaal voor waarbij volumeknop, slider en fullscreen button een grote rol spelen in de interactieve ervaring.

Na een korte leeftijdscheck kom je als bezoeker op een huiskamerfeestje, waar een Facebook-koppeling ervoor zorgt dat je op allerlei plekken je vrienden tegenkomt. Na een toast met de andere bezoekers, uiteraard met flesjes Desperados, breekt het echte feest los. Dufrense Corrigan Scarlett is verantwoordelijk voor het above the line concept, MediaMonks bedacht en produceerde de online campagne http://www.youtube.com/desperados.

Quinten Beek, digital producer MediaMonks: 'We werden gevraagd een online doorvertaling binnen YouTube te maken van het concept en het storyboard van de commercial. We hebben een YouTube kanaal voorgesteld en daarbij interactiviteit aan de verhaallijn toegevoegd. Eerst kom je terecht op een feestje in een kleine ruimte, waar je door gebruik te maken van bekende YouTube-functionaliteiten het feest groter en grote kunt maken. De integratie met Facebook maakt het mogelijk het verhaal te personaliseren, en dat gebeurt op een opvallende manier.'

Victor Knaap, managing director MediaMonks: 'We hebben alles in-house geproduceerd: van concept en design tot aan de regie van de shoot en de technische productie.'

Het YouTube-kanaal heeft volgens de betrokkenen in minder dan twee dagen, zonder media-inkoop, al meer dan 70 duizend unieke bezoekers uit meer dan 100 landen gekregen en ook op Facebook en Twitter wordt de campagne flink verspreid.
Beek: 'We zien op het moment dat ongeveer 60 pct van ons bezoek via Facebook komt, en de rest via Twitter en mail. We hebben dus te maken met een echte viral.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie