Deze week het merkportret van Dennis van Steijn, senior marketeer bij XS4ALL.
Met welk merk sta je iedere ochtend op?
Dat varieert van Hugo Boss en Calvin Klein tot H&M. Afhankelijk waar ik de avond ervoor mee in bed ben gestapt. Ben met name fan van Calvin Klein. Ik houd van de technische touch die ze toevoegen aan hun kleding. Volgens mij zouden ze daar nog veel meer uit kunnen halen. Mode voor mannen die niet van mode houden, deze categorie interessant te maken.
Zonder welk merk kun je de deur niet uit?
Voor de hand liggend: Apple. Zonder mijn iPhone 6 zou ik me heel naakt voelen.
In welk merk kunnen ze je uittekenen?
Nike - hun motto is mijn levensmotto: Just do it! Ik weet aardig wat ik wil, maar 100 procent zekerheid krijg je pas als je dingen gewoon doet. Beter een keer op je bek gaan dan het niet geprobeerd hebben.
Welk merk brengt je van A naar B?
De NS. Ik ben groot fan van de Nederlandse Spoorwegen. Ik gebruik de trein voor woon-werkverkeer, familiebezoek en vakanties. Ik ben superproductief in de trein en kan er heerlijk in relaxen.
Met welk merk ga je iedere avond naar bed?
Facebook, Instagram, Whatsapp en Teletekst. Dat is het vaste rijtje wat ik voor het slapen ga altijd wel even naloop.
Welk merk heeft je leven gered?
Vipassana, een eeuwenoude meditatietechniek. In 2011 mee mogen kennismaken tijdens een 10-daagse retraite. Het is heel eenvoudig en volkomen logisch. Sindsdien helpt het me in de alledaagse hectiek om mijn objectiviteit te behouden en meer van het leven te genieten.
Wat is voor jou op dit moment het inspirerendste merk?
Method, een Amerikaans schoonmaakmiddelenmerk dat ecologisch verantwoordelijk schoonmaakmiddelen naar de massa weet te brengen door design en fun. Het merk is open, grappig, principieel en heeft een sterke missie: people against dirty. Na het lezen van ‘the method method’ ben ik fan. Als schoonmaken leuk en hip te maken is, dan kan het met alles.
Met welk merk wil je niet gezien worden?
Primark. De consumptiemaatschappij op haar slechtst.
Welk merk is jouw guilty pleasure?
Netflix. Ik ben gek op films en series kijken. Binge-watching is door mij verheven tot een kunstvorm.
Welk merk is jouw geheime wapen?
Koopmans. Collega’s en vrienden worden heel blij van mijn zelfgebakken cakes.
Welk merk had nooit mogen bestaan?
De Correspondent. Hoe hebben de Nederlandse dagbladen zo’n enorm gat kunnen laten vallen. Respect voor het team creatievelingen en lefgozers die dit avontuur zijn aangegaan.
Van welk merk kun je alleen maar dromen?
Columbia University. Ik zou daar heel graag nog eens een jaartje weer de student willen uithangen. Ik heb een paar jaar geleden een executive course gedaan. Toen heb ik de combinatie van de energie van New York en de kwaliteit van de docenten van Colombia mogen ervaren. Geweldig!
Van welk merk zou je graag de rebranding doen?
Westcord Hotels. Uit ervaring weet ik dat het een hele sterke organisatie is die echt hart voor haar gasten heeft. Het gaat ook goed met de organisatie, de keten groeit tegen de trend in. Maar ik denk dat hun merkbeleving veel meer zeggingskracht kan hebben. Daarnaast liggen er legio kansen op het gebied van technologie die in deze branche nog meer plezier voor de gast kunnen opleveren.
Welk verdwenen merk mag in de reprise?
Club RoXY. Nederland is aan het vertrutten en dat zie je keihard terug in het Nederlandse uitgaansleven. Het wordt hoog tijd voor een club die de ogen van de wereld weer naar Nederland toe trekt vanwege de ruimte die we bieden aan creativiteit en identiteit.
Wat is je favoriete slogan?
‘Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder’ - Klaverblad Verzekeringen. De spijker op zijn kop. En ik houd van dit soort ogenschijnlijk hele simpele zinnetjes, maar kom er maar eens op.
Als jij een merk zou zijn, hoe zou je dat omschrijven?
Dat heb ik even nagevraagd bij vakvrouw en goede vriendin Marielle Krouwel (director marketing bij Hoyhoy.nl) . De kernwaarden die zij aan het merk ‘Dennis van Steijn’ toekent: positief, energiek, betrokken bij mens en maatschappij, entertaining, authentiek en open.