De trends to brands top 100 is bekend

Vandaag is de trends to brands top 100 bekend gemaakt. De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven door op tijd in te spelen op trends en ontwikkelingen. De top 100 wordt aangevoerd door Apple, Albert Heijn en Google.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

inspelen op trends en ontwikkelingen
Trendslator en NIBAA Institute presenteren de . De lijst wordt aangevoerd door Apple. De top 10 bestaat verder uit Albert Heijn, Google, HEMA, Facebook, H&M, IKEA, Nike, Fiat 500 en Dove. Het zijn merken van bedrijven die erin slagen om vanuit een sterke identiteit en krachtige visie mee te veranderen met de tijdgeest. Daarmee hebben ze volgens trend- en brandwatchers een plaats veroverd in de harten en hoofden van consumenten. Merken op het gebied van media en technologie en retail domineren. Opvallend is ook dat merken waarmee uitdrukking wordt gegeven aan maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijkheid, zoals Kuyichi, Starbucks, ASN Bank en Ben & Jerry's, hoge posities in de top 100 innemen.

trend en brand management
De lijst van 100 merken werd samengesteld op basis van 5 jaar door Trendslator naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. Het onderzoek naar de trends to brands top 100 werd uitgevoerd door middel van crowdsourcing via Twitter, Facebook en LinkedIn. Een op het gebied van trend en brand management volgde de activiteiten nauwlettend en voorzag ze van commentaar.


Bij het onderzoek werden criteria gehanteerd als: geeft het merk de tijdgeest goed weer, wordt door in te spelen op trends met dit merk meerwaarde gecreëerd voor consument en producent, wordt er een goede balans gevonden tussen de veranderlijkheid van de omgeving en de consistentie van de eigen identiteit? Doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in de meerwaarde van trend en brand management voor bedrijven. De kan worden gevolgd en gedeeld op en op Twitter. De hashtag is .

trends to brands
In '' (Kluwer 2001) beschreven Hilde Roothart van Trendslator en Wim van der Pol een methode om trend en brand management met elkaar te integreren. Tien jaar later is het tijd om terug èn vooruit te kijken. Ziehier een nieuwe, digitale versie van deze bestseller, maar dan voor een nieuw decennium. En we noemen het '', voor de toekomst van je merk. Wat is de toekomst van jouw merk?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie