De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Het doel is om bij reclamemakers aandacht te vragen voor de puurheid van print als reclamemedium.
De opdracht voor de deelnemers is om hun beste printadvertentie van het jaar te maken door de identiteit van Plastic Soup Foundation te vangen in één pagina. De inzendingen worden in schetsvorm gemaakt, omdat de puurheid van het idee beoordeeld wordt. De drie beste ideeën worden geproduceerd. Uit deze top 3 kiest de vakjury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met een exclusief interview met het winnende bureau.
Over Plastic Soup Foundation
Plastic Soup Foundation (PSF) is een non-profit organisatie die een halt wil toeroepen aan de toenemende plastic vervuiling van het maritieme milieu. PSF heeft als doel om te voorkomen dat meer plastic in de zee eindigt en dus ook in ons lichaam. Verandering op mondiaal niveau nodig is om dit te bereiken. De niet duurzame plasticproductie en -consumptie moet worden vervangen door een duurzaam systeem. Hier zet PSF zich voor in.
Dit jaar is gekozen voor PSF, omdat elke jury in Cannes het kan herkennen, meldt de Persgroep. 'Het is een actueel en relevant thema dat ons allemaal raakt, op een directere wijze dan we denken. Ook is het een uitdaging om juist voor een zo vaak besproken thema origineel werk te maken.'
Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising van de Persgroep: 'Relevant zijn voor de creatieve sector is als mediapartij een uitdaging. Met de drie eerdere edities van de Creative Press Challenge hebben we aangetoond hoeveel energie er vrijkomt als creatieven met print aan de slag gaan. Het gaat bij deze competitie namelijk over het beste creatieve werk en dat schept een band.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!