De keuze van de YouTuber... Jiami Jongejan

In de aanloop naar VEED deelt wekelijks een bekende Nederlandse YouTuber zijn of haar favoriete influencercampagne.

Jiami Jongejan (16) is eigenaar van het blog en YouTube-kanaal JIAMI. Hierin deelt ze haar wereld vol met onderwerpen als beauty, sport, coderen en natuurlijk al dat wat een jonge dame interesseert. Ze was ooit winnaar van de award. Nu is zij druk bezig met haar initiatief "Girls Love 2 Code" waarmee ze haar voorbeeldfunctie en bereik probeert in te zetten om meiden te prikkelen om met de wereld van code in aanraking te komen. Misschien is Jiami wel onze volgende Neelie Kroes in spé. Jiami is ook spreker op Insight VEED.

Welke influencercampagne is jouw favoriet?
&;Die van Nikkie Tutorials en Volkswagen voor veilig rijden.&;



Waarom deze influencercampagne?
&;Ik vind deze campagne erg goed werken, omdat het een van de weinige is die me echt is bijgebleven. Beide merken zijn op eerste gezicht erg verschillend. Maar ze hebben in deze video een heel natuurlijke fit kunnen creëren. Voor een boodschap die verder gaat dan alleen KOOP DIT PRODUCT, en zegt:&;Ga vooral veilig met jezelf en je medemens om&;.

De opzet van de video vind ik ook vet. Het begint echt als een &;Nikki video&; en eindigt dan totaal anders dan je verwacht. Ook goed vind ik dat pas aan het einde het merk aanwezig was. Daardoor begreep ik de connectie tussen beide merken uiteindelijk beter.&;


Welk cijfer (1-10) zou je deze influencercampagne geven?
&;8.&;

Eerste Nederlandse Brand Campagne 2015 Award
Sinds1 maart kunnen marketeers en bureaus hun cases voor de ‘Beste Brand Influencers Campagne 2015’ award. Dit is een vakprijs waarbij de YouTubers zelf kiezen wat zij de beste campagne van het afgelopen jaar vonden. De  winnaar wordt bekend gemaakt op 8 april tijdens de Insight VEED conferentie over influencers, storytellers en social media. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie