David de Winter en Mimoun Bouchammir hebben allebei jarenlang ervaring in het reclamevak en zien de ontwikkelingen in de markt als een kans om die ervaring aan te wenden voor DAVID&MIMOUN.
Nadat De Winter aanvankelijk alleen zijn eigen ideeën begon te regisseren, vroegen al snel meer mensen om zijn expertise.
Hij werkte 20 jaar als artdirector voor grote reclamebureaus, waar hij verantwoordelijk was voor campagnes voor Calvé, Super de Boer, Nederland Schoon en Sire.
Naast zijn werk als artdirector maakt hij titelsequenties voor speelfilms en televisieseries, animaties en andere vormen van motion design.
Mimoun Bouchammir startte zijn carrière in de filmwereld 18 jaar geleden bij het art department. Daarna werkte hij jarenlang als freelance productieassistent, -manager en uiteindelijk producer voor diverse grotere Nederlandse productiemaatschappijen. Vijf jaar werkte hij als producer in vaste dienst bij Hazazah waar hij onder meer de productieleiding had over commercials van Triodos Bank, Albert Heijn, ABN-AMRO en Vodafone.
De Winter en Bouchammir kennen elkaar al sinds 1985. Samen beheersen ze alle facetten van het spel en ze hebben veel disciplines zelf in huis, zo laten ze weten. Zo kan men ook beeldbewerking, kleine animaties en delen van post-productie bij hen afnemen. ‘Nu er in de huidige markt steeds meer vraag direct van adverteerders komt, is die flexibiliteit heel welkom’, weten ze.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!