Emilio de Haan en Rogier de Bruin gaan per 1 juli weg omdat zij een andere koers willen gaan varen dan FHV BBDO nu volgt, zegt De Haan. 'We kunnen nu nog niet veel zeggen over die andere koers, het kan nog veel kanten opgaan.' Op de vraag wat er veranderd c.q. niet in lijn met hun eigen gedachten is aan de koers van FHV, zeggen de twee liever niet in te gaan.
De Haan en De Bruin begonnen respectievelijk in mei 2008 en november 2009 als senior creatives bij FHV BBDO en werden in april vorig jaar benoemd tot creative directors en lid van het managementteam.
De aankondiging van hun vertrek, een maand nadat de overstap van executive creative director Mark Müller naar Achtung! bekend werd, moet een klap zijn voor het bureau, dat het werk dat onder leiding van deze drie creatieven is gemaakt juist dit jaar veel bekroond en genomineerd heeft zien worden. Dit gebeurde bij de ADCN Lampen, bij de online publieksstemming die Adformatie organiseerde voorafgaand aan de SpinAwards, het gebeurde bij de SpinAwards zelf, bij de D&AD, bij de Esprix en bij de SAN Accenten.
De Haan en De Bruin staan ook te boek als het creatieve team achter diverse prijswinnende campagnes voor Hi, dat onlangs door KPN werd weggesaneerd.
Omdat ceo Barbera Wolfensberger in de laatste anderhalve week zit van een verlofperiode van acht weken, reageert Peggy Wijtzes, Head of Strategy and Innovation, namens haar: 'Emilio en Rogier waren enorm belangrijk voor Hi, dat was echt hún grote prestatie en daar zijn we ze zeer dankbaar voor. We vinden het erg jammer dat Hi niet meer bestaat maar begrijpen dat dit een goed moment is voor hen om een nieuwe stap te maken.'