Consument vindt dat kleinere merken de klant belangrijker vinden dan grotere merken

79 procent meent dat kleinere merken meer aandacht aan hen besteden.

53 procent van de Europese consumenten vindt dat kleinere merken hun behoeften belangrijker vinden dan grotere merken. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van technologiespecialist Ricoh. 

Slechts 21 procent van de respondenten gelooft dat grotere merken meer aandacht aan hen besteden, ook al hebben deze bedrijven meestal meer middelen ter beschikking. 

Uit het onderzoek komen volgens Ricoh kansen naar voren om de klantentrouw te vergroten door een uitmuntende klantenservice. Maar mkb-ondernemingen moeten er voor zorgen dat ze niet te opdringerig zijn. Volgens 61 procent van de consumenten moeten merken, ongeacht de grootte, transparant zijn over de klantgegevens die ze over hen verzamelen. 

Slimmer gebruik van technologie om persoonlijk te communiceren met de klant is onmiskenbaar een belangrijke troef. 

27 procent van de respondenten vindt de beste merken, ongeacht hun grootte, niet degene die innovatieve technologie gebruiken voor hun klanten. Kleine ondernemingen lijken nog heel wat vooruitgang te kunnen boeken, aldus Ricoh.

Beeld: rawpixel / 123RF Stockfoto

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie