Cebuco hekelt commercial Wereldomroep

De Wereldomroep is voor Nederlanders in het buitenland niet per se een beter alternatief voor Nederlandse kranten. Dat zegt Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen, in een brief aan de omroep. Zij willen dat de Wereldomroep stopt met het uitzenden van het spotje waarin dit wordt beweerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Matthijs van Nieuwkerk, oud-hoofredacteur van Het Parool en de Amsterdamse tv-zender AT5, zegt in het spotje dat vakantiegangers beter naar de radio kunnen luisteren dan de krant te lezen, omdat de krant in het buitenland altijd een dag later komt. Volgens Cebuco-directeur Harald Hameleers is dat onjuist. Nederlandse kranten worden tijdens de zomerperiode op dezelfde dag gedrukt in de landen Spanje, Frankrijk, Italië en sinds dit jaar ook in Turkije (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie