Cannes Lions start volgende week. In aanloop naar het festival publiceren we artikelen van verschillende Cannes-gangers. Deze keer: Sander Beekman, die voor Adformatie zal vloggen in Cannes.
Dinsdag van 1100 – 1145 in Lumiere Theatre:
The Pursuit of Impact: Edelman in Conversation with Will Smith
‘Elk jaar trekken de Lions wereldsterren van het grootste formaat op hun podium, met dit jaar onder andere Gwyneth Paltrow en Iggy Pop. Zelf kijk ik het meeste uit naar het interview met alleskunner Will Smith. Jackie Cooper van PR-bureau Edelman zal Smith interviewen over het verloop van zijn carrière en hoe zijn creatieve voldoening haalt uit impactvolle boodschappen in de entertainment-wereld.’
Dinsdag van 1215 – 1245 in Forum:
From Roman Emperors to Roman Orgies
‘Het internationale bureau 180 Amsterdam gaat lekker met spraakmakende en stilistische campagnes voor Asics en Benetton, maar waar in hun presentatie gaan ze in op de veranderende verhouding tussen klant en bureau. Samen met Benetton bieden ze inzicht, hoe hun huidige campagnes tot stand komen en pleiten ze voor een meer democratisch samenwerkingsmodel of zoals ze het zelf noemen, een Romeinse orgie. Klinkt veelbelovend.’
Woensdag van 1600 - 1630 in Forum:
Sponsored Content is Awesome! (Except When it Sucks)
‘De door advertenties gedreven uitgeefwereld is volgens nieuwsorganisatie Onion Inc altijd al een plek geweest van compromissen, maar dat gevoel wordt door de opkomst van native sponsored content nog meer versterkt. Daarbij worstelen medium en adverteerder beide met het dilemma: hoe blijft de adverteerder zo dicht mogelijk bij zijn boodschap en hoe voorkomt het medium dat het stuk te veel afwijkt van hun huis- en journalistieke stijl. Mike McAvoy (foto rechts) van Onion vertelt over hun worsteling met geloofwaardigheid.’
Donderdag van 1200 – 1245 in Lumiere Theatre:
Kevin Plank (Under Armour, links) en David Droga (Droga5, rechts) : From Underdogs to Game-Changers
‘De oprichters van Under Armour en Droga5 hebben veel gemeen, zoals de winst van een Cannes Lions Grand Prix. In Amerika heeft Under Armour zich inmiddels ontwikkeld tot de grootste uitdager van Nike en met indrukwekkende campagnes waagt Under Armour nu een poging op Europees grondgebied. Inspirerend verhaal over de transformatie van ‘underdog’ tot ‘legitimate challenger’.
Donderdag van 1700 – 1745 in Lumiere Theatre:
Spike Jonze (VICELAND) en Shane Smith (Vice)
‘Wat menig medium nog steeds nastreeft, is Vice gelukt. Waar ze ooit begon met een gratis tijdschrift, zijn ze inmiddels uitgegroeid tot het populairste platform onder millennials. Oprichter Smith en Jonze over ‘platform agnostisch’ publiceren en waarom ze met VICELAND de traditionele televisiewereld willen veroveren. Dat allemaal omdat ze naar eigen zeggen content maken waar jonge mensen om geven.’
Donderdag van 1315 – 1345 bij Talks: Keynotes
Are you ‘Creative-er’ than a 10-year-old?
Creatieve breinen achter de veelbekroonde #LikeAGirl-campagne, Pete Jackson en Laura Jones (beiden Exposure Digital), over hoe de reclamewereld ‘kinderachtiger’ moet leren denken om grensverleggend en impactvol werk te kunnen maken.
Donderdag van 1615 - 1645 bij Talks: Keynotes
Confessions of an Influencer: Social Media Marketing Tips for Brands
Zach James, mede-oprichter van ZEFR en influencer Sara Hopkins laten zien hoe merken digitale beroemdheden succesvol kunnen inzetten voor hun boodschap.
Vrijdag van 1315 – 1400 in Lumiere Theatre
Masculinity Today: The Dramatic Shift and The New Normal
‘Een van de meest succesvolle bureaus van dit moment, 72andSunny, waagt zich niet aan een presentatie over één van hun eigen cases, maar stelt bezoekers voor de vraag “of de rol van de man” in de huidige mediawereld is veranderd. Zelf zetten ze zich in om ‘mannelijkheid in de wereld’ te redden en vertellen ze hoe ze merken helpen op een authentieke en relevante manier te communiceren.’
Cannes Lions start volgende week. In aanloop naar het festival publiceren we artikelen van verschillende Cannes-gangers. Alle artikelen kunt u teruglezen in ons Cannes-Dossier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!