Bureau Canday werkt mee aan het uitdragen van de missie die journalist en documentairemaker Mark Bos in april - acht dagen voor zijn overlijden aan de gevolgen van prostaatkanker - wereldkundig maakte in RTL Late Night. Tijdens deze uitzending sprak hij de wens uit om de patiënt echt centraal te stellen bij de behandeling van kanker. Ook riep hij de medische wetenschap op om gericht onderzoek te doen op zijn medische gegevens.
My Small Step zet Bos' missie voort door bewustwording te creëren voor het belang van het aanleggen van een database met de medische gegevens van mensen die getroffen zijn door de ziekte. Gegevens die door henzelf ter beschikking worden gesteld van de wetenschap om zo gerichtere, meer individuele vormen van behandeling te kunnen realiseren. Zodat kanker uiteindelijk niet over vijftig, maar misschien al over tien jaar kan worden genezen.
Naast de missiefilm die Canday heeft ontwikkeld om My Small Step uit te leggen en mensen op te roepen het initiatief te omarmen, lanceert het bureau samen met Inspire2Live een campagne om bewustwording te creëren voor het belang van data bij het definitief uitbannen van kanker. De campagne richt zich eerst op Nederland en krijgt waarschijnlijk ook internationaal een vervolg.
Onderdeel van de campagne is ook de 'rode banden dag' die Mark voor ogen had. Een dag waarop iedereen die direct of indirect met kanker te maken heeft een rode band draagt. Donderdag 11 juni werd de eerste stap gezet tijdens RTL Late Night en ging de missiefilm online live.
Credits
Creatieve directie: John Lommers
Concept & Art: Martijn Rijken
Concept & Copy: Barry de Waal
Multimedia: Raoul Schaaf
Account management: Natascha van den Ende
PR en communicatie: Hans Vermeulen
Project management: Hennie Bouwe