Cravendale verruilde voor hun nieuwe campagne de populaire katten met duimen voor het vriendelijke koekejongetje Barry The Biscuit Boy. Wieden + Kennedy London creëerde samen met Blink Ink regisseurs Andrew Thomas Huang en Joseph Mann de wereld van Barry en gebruikte poppenspel, stop motion animatie en computer graphics door elkaar.
Cravendale slaat een heel andere weg in met The Biscuit Boy, na het enorme success van de Cats With Thumbs spot in 2011. Waarschijnlijk nam de zuivelmaker afscheid van katten om zich te onderscheiden van de talloze merken die tegenwoordig de kat voor hun campagnekar spannen.
Dat dit filmpje het viraal ook goed doet viel het Britse Ebuzzing meteen al op. In hun Top Branded Viral Videos staat het op de 14e plaats.
In de commercial, die overigens veel weg heeft van een ouderwetse fabel, gaat Barry op avontuur en beleeft spannende momenten in een sprookjeslandschap met een kolkende melkrivier. Gelukkig kunnen koekjesjongens redelijk gemakkelijk opgelapt worden door hun koekjesouders als ze, letterlijk, hun hoofd verliezen.
Credits:
Bureau: Wieden + Kennedy London
Creatie: Max Batten, Ben Shaffery
Producer: Lou Hake
Productiemaatschappij: Blink Ink
Regie: Andrew Thomas Huang, Joseph Mann
Poppenspel: Jonny Sabbagh, Will Harper
Executive producer: James Stevenson Bretton
Producer: Benjamin Lole
DOP: Matt Day
The making of Barry The Biscuit Boy:
The Making of Cravendale's Barry the Biscuit Boy
Cravendale - Cats with Thumbs:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!