Campagne vd dag: The Biscuit Boy van Cravendale

Melkmerk haalt koekjongetje in huis na kattensucces in de vorige campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Cravendale verruilde voor hun nieuwe campagne de populaire katten met duimen voor het vriendelijke koekejongetje Barry The Biscuit Boy. Wieden + Kennedy London creëerde samen met Blink Ink regisseurs Andrew Thomas Huang en Joseph Mann de wereld van Barry en gebruikte poppenspel, stop motion animatie en computer graphics door elkaar.

Cravendale slaat een heel andere weg in met The Biscuit Boy, na het enorme success van de Cats With Thumbs spot in 2011. Waarschijnlijk nam de zuivelmaker afscheid van katten om zich te onderscheiden van de talloze merken die tegenwoordig de kat voor hun campagnekar spannen.

Dat dit filmpje het viraal ook goed doet viel het Britse Ebuzzing meteen al op. In hun staat het op de 14e plaats.

In de commercial, die overigens veel weg heeft van een ouderwetse fabel, gaat Barry op avontuur en beleeft spannende momenten in een sprookjeslandschap met een kolkende melkrivier. Gelukkig kunnen koekjesjongens redelijk gemakkelijk opgelapt worden door hun koekjesouders als ze, letterlijk, hun hoofd verliezen.

Credits:

Bureau: Wieden + Kennedy London

Creatie: Max Batten, Ben Shaffery

Producer: Lou Hake

Productiemaatschappij: Blink Ink

Regie: Andrew Thomas Huang, Joseph Mann

Poppenspel: Jonny Sabbagh, Will Harper

Executive producer: James Stevenson Bretton

Producer: Benjamin Lole

DOP: Matt Day

The making of Barry The Biscuit Boy:

;s Barry the Biscuit Boy

Cravendale - Cats with Thumbs:

 

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie