Albert Heijn stuur acht medewerkers op expeditie in Afrika. Dat avontuur moet videocontent opleveren voor de online televisiezender van Albert Heijn, Appie Today. Het formast is 'Expeditie AHFRIKA' gedoopt en is vanaf 12 juli wekelijks te volgen. (Zie uitlegvideo onderaan.)
De boodschap die de supermarkt wil overbrengen is dat Albert Heijn in 2007 samen met ontwikkelingsorganisaties ICCO en Fair Match Support de AH Foundation heeft opgericht. Albert Heijn: 'De Foundation investeert in projecten op het gebied van huisvesting, medische zorg, onderwijs en economische ontwikkeling. Jaarlijks doneren Albert Heijn en zijn leveranciers een percentage van de omzet in de Foundation.'
Al jaren haalt Albert Heijn groente en fruit uit Afrika. Maar waarom zo ver? En hoe staat het met de kwaliteit en levert het ook wat op voor de lokale gemeenschap? Vier jonge winkelmedewerkers van Albert Heijn gaan het met eigen ogen ontdekken. Erik, Esmee, Sander en Esmee werkzaam bij Albert Heijn Nijmegen, Tiel, Nootdorp en Amstelveen vertrekken a.s. zondag 2 juli voor acht weken naar Ghana, Kenia, Zimbabwe, Zambia en Zuid-Afrika voor Expeditie AHFRIKA. Elke week krijgen ze een challenge en strijden ze in twee teams tegen elkaar. Op zoek naar de verhalen over Albert Heijn in Afrika, en over de Albert Heijn Foundation die dit jaar 10 jaar bestaat.
Albert Heijn zegt dat de samenwerking met leveranciers naast een voortdurende kwaliteit en beschikbaarheid van mooie producten ook nieuwe kansen oplevert voor lokale gemeenschappen en kleine boeren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!