Van de studenten die sinds 2007 de opleiding Communicatie aan Hogeschool Leiden afrondden heeft 88,7% een baan. Van de niet-werkenden doet de helft een vervolgstudie. Iets meer dan vijf procent is nog werkzoekend. Dat blijkt uit onderzoek in socialmediaprofielen van alle Leidse communicatie-alumni over de periode 2007-2015.
Hogeschool Leiden voerde in 2014 een vergelijkbaar onderzoek uit onder de alumni die tot dan de opleiding Communicatie afrondden. De resultaten zijn sterk vergelijkbaar. Opvallend is wel dat inmiddels een aanmerkelijk groter deel daadwerkelijk een baan heeft gevonden in de communicatie. Was dit in 2014 nog 24 procent, in 2017 is dit percentage gestegen naar 38 %. Vond in 2014 nog bijna een kwart van de communicatiestudenten van de Hogeschool Leiden een baan in marketing, in 2017 is gedaald naar 17 procent. Ook daalde het percentage studenten dat een baan buiten het communicatievak vond: van 20 % in 2014 naar 14% in 2014.
Uit het onderzoek komt verder naar voren dat het aantal studenten dat doorstudeert licht steeg: 5,6% nu tegenover 4% in 2014. Het percentage studenten dat nog geen baan heeft, houdt gelijke tred met de landelijke werkloosheid onder pas afgestudeerde hbo'ers.
.
.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!