Zoals business2community schrijft: de e-mailnieuwsbrief is een directe lijn met de klant (zeker nu ook met e-mail op de mobiel). Als die mail ook nog eens persoonlijk gericht is, kan het helemaal aantrekkelijk zijn om er gebruik van te maken.
De site geeft een tip: niet alleen A/B-testen zijn goed om te checken of je mail effectief is, maar ook de inzet van sociale media kan nuttig zijn.
Hoe reageren de e-mailontvangers op sociale media? Die interactie kan veel info opleveren die je kunt gebruiken om je e-mails te verbeteren.
Business2community geeft 5 manieren hoe je je socialemedia-accounts kunt gebruiken om je mails te verbeteren:
1. Status update
Welke socialemedia-posts krijgen de meeste reacties? Hergebruik die postings en maak er een sterke onderwerpsregel van. Dit zorgt ervoor dat meer mails worden geopend.
2. Advertentiekoppen hergebruiken
Content (onder andere je advertenties op sociale netwerken) waar op sociale media veel op wordt geklikt, kun je ook in je nieuwsbrief gebruiken.
3. Positieve comments
Fans je van merk laten vaak goede reacties en opmerkingen achter op socialemedia-pagina’s. Gebruik deze opmerkingen in je nieuwsbrief. Meng ze met je content en laat zo zien waarom je merk de moeite waard is.
4. Test het beeld dat je gebruikt
Goede visuals zijn zeer belangrijk voor een succesvolle socialemediastrategie. Maar ze zijn ook belangrijk voor je nieuwsbrieven. Gebruik de beelden die door je volgers vaak gedeeld worden, ook in je nieuwsbrief.
5. Voeg abonnees toe
Sociale media zijn goed voor interactie met consumenten. Maak het hen makkelijk om zich op je nieuwsbrief te abonneren, dus ook via sociale media.