Ineens waren ze er. Die spotjes van 1850 en 1888. Heldere spotjes: Nummerinformatie nodig? Bel dan 1850. Of 1888 dus.
Maar wat ik maar niet begreep was: waarom? Nu ben ik ook weer niet heel oud, maar vroegâh had je 008. Dat werd toen 0900 8008. En toen kreeg je iets van 0900 1313. Maar sinds een tijdje alweer was het 118. Ik kon het allemaal wel bijhouden. Vooral omdat het handig was. Met 118 kon je worden doorverbonden én kreeg je het telefoonnummer per sms.
Gelukkig kunnen 1850 en 1888 dat ook. Heel fijn. Maar nog steeds die vraag: waarom? In de reclames wordt er niet aan gerefereerd. Komen er alleen vrolijke autowasdames voorbij en juichende mannen in pakken die dingen opblazen. Had ik dan iets gemist in de kranten en op radio en televisie? Tijd voor een communicatieadviseur om toch enigszins paranoia te worden. Want in dit vak zit je toch altijd bovenop het nieuws?
Reden voor paranoia is er niet helemaal. Want het blijkt allemaal erg plotseling gegaan te zijn. Zie o.a. Google Nieuws hierover. Vervelende nederlaag voor de grote telefoonaanbieders. Maar dan nog... Waarom? Of beter: waarom vertelt niemand dit?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!