Hij schreef zelf het handboek ‘Reputatie onder Druk’, met daarin aandacht voor 'responsivess' als nieuwe reputatiedriver. Het hoort ook zeker thuis in Frank Peters’ eigen lijstje van onmisbare boeken over de praktijk van reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Peters stelde op basis van zijn deskundigheid een top van 11 niet te missen titels samen:
1. Ongoing Crisis Communications, Timothy Coombs
Standaardwerk voor crisiscommunicatie. Naast planning en het management van een crisis krijgt vooral de crisisresponse veel aandacht in dit boek.
2. Managing Crises before they Happen, Ian Mitroff
Een interessant boek dat vooral context geeft voor executives.
3. Managers Guide to Crisis Management, Jonathan Bernstein
Vooral een praktisch boek voor de toepassing van crisismanagement in de dagelijkse praktijk. Met veel checklists.
4. Stakeholder Power, Steven Walker en Jeffrey Marr
Een interessant boek over de kracht van stakeholders en de wijze waarop die kracht ten gunste van jouw organisatie kan worden aangewend in plaats van tegen je wordt gebruikt.
5. Digital Assassination, Richard Torrenzano en Mark Davis
Een zeer boeiend en actueel boek dat zich concentreert op het beschermen van de reputatie en de organisatie tegen ongewenste online aanvallen.
6. Wild West 2.0, Fertik Thompson
Net als Digital Assassination een pakkend boek over het beschermen en herstellen van de online reputatie van de organisatie.
Een boek dat gaat over de vraag hoe je online reputatiemanagement en hoe je zogenaamde ‘trust agents’ kunt identificeren en voor je kunt winnen om via hen vertrouwen voor jouw organisatie te creëren.
8. Taking Brand Initiative, Mary Jo Hatch en Majken Schultz
Standaardwerk over corporate branding en de belangrijke rol van identiteit en cultuur.
9. Reputation Management, John Doorley en Helio Fred Garcia
Een breed en praktisch boek over reputatiemanagement vanuit alle facetten. Met veel aandacht voor best practices.
Interessant boek van deze online meester. Zijn belangrijkste en simpel advies: “Be A Mensch”! Wees als merk Eerlijk, Transparant en Vriendelijk. Dat is de basis voor alles.
Boek over de aanpak van communicatie en reputatiemanagement in deze digital age. Het boek geeft tips over de manier waarop je authentiek, open en eerlijk communiceert om het vertrouwen van je stakeholders te krijgen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!