1. Wacht niet langer!
Consumenten zijn snel. Gemiddeld 23 procent van dagelijkse webactiviteiten via mobiel.De verkoop via smartphones heeft verkoop via web in februari 2011 overtroffen!
2. Zorg zo snel mogelijk voor mobile presence
Opvallend: 79% van top advertisers hebben geen mobiele landing page. Daarom: start tenminste zo snel mogelijk met een mobile friendly website.
3. Mobile first
De mobiele telefoon staat altijd aan, heeft de consument altijd bij zich, neem daarom mobiel als uitgangspunt voor alle ontwikkelingen.
4. Hou het simpel!
Wat je niet op je mobiele app aanbiedt, moet je ook niet aanbieden op web. Mobile websites/pages zijn uitermate geschikt om specifiek op 1 taak te worden ingericht.
5. Doeltreffend
Help mobiele gebruikers tijd te besparen of te verrijken. Op mobiel is er geen ruimte voor meta-informatie.
6. Lanceren en leren
Launch and learn along the way! Zorg dat de basis goed is, de rest komt met updates.
7. Ontwerp voor gebruik door vingers, niet alleen voor het oog
Mobiele gebruikers zijn onderweg, gebruiken vaak 1 hand en werken onder tijdsdruk. Zorg daarom voor gemak en comfort.
8. Grow trust, mobile is personal
Growing trust (respect privacy, preferences) is mandatory in mobile strategy, because mobile is personal.
9. Zorg voor korte laadtijden
60% van mobiele gebruikers verwachten korte laad tijden, terwijl voor 75% langzaam laden nummer 1 issue is bij voor gebruik mobiel. Elke seconde vertraging kan lijden tot 7% minder omzet.
10. Disruptive innovation
Vraag in kader van innovatie niet aan klanten wat ze willen. Dat weten ze niet.
(bron: MCA2011)
- Posted by Richard Otto using BlogPress from his iPhone
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!