Overslaan en naar de inhoud gaan

ZOX! - communiceren tussen generaties hoe doe je dat?

Vier generaties werken op dit moment binnen de muren van één organisatie: Babyboomers, Generatie X, Generatie Y en Generatie Einstein.Wat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Inmiddels zijn de managers van nu vooral afkomstig uit generatie X (geboren tussen 1960 en 1975). Volwassen geworden in de economisch moeilijke jaren tachtig. Economische crisis en de opkomst van infornmatietechnologie als bepalende factoren. Baanzekerheid en een lange carrière is voor deze groep een belangrijke houvast. Heel anders is dat bij de volgende generatie Y, die hun relatie met een organisatie laten bepalen door wat ze daar voor terugkrijgen en maar al te graag van baan wisselen als heb dat direct voordeel oplevert. Een enorme keuzevrijheid ervaart door de economische groei uit de jaren negentig en veel waarde hecht aan zelfsturing en flexibiliteit van werken. En dat geldt in het kwadraat voor de jongste generatie die niet anders gewoon is dan om continu online te zijn, te multitasken en het opereren in netwerken als natuurlijk ervaart.

related partner content for mobile comes here

gaat over leiderschapsstijlen, maar kan natuurlijk ook worden doorvertaald naar de communicatie tussen generaties: welk type communicatie moet de manager uit generatie X inzetten om zijn team bestaande uit een mix van Y en Einstein te mobiliseren? Aansluiten op hun belevingswereld en koppelen aan de voor hen belangrijke waarden.

Zijn er voorbeelden van dergelijke typische cross-generatie-communicatie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in