Overslaan en naar de inhoud gaan

Wolters Kluwer houdt doelstellingen 2009 vast

Uitgever Wolters Kluwer houdt vast aan de doelstellingen voor dit jaar ondanks de sombere vooruitzichten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte het uitgeefconcern vanochtend bekend. Het bedrijf heeft net als alle andere uitgevers flink last van dalende advertentie-inkomsten en teruglopende boekverkopen. De verwachte winst per aandeel voor 2009 blijft tussen 1,41 en 1,46 euro. Wolters Kluwer houdt de verwachting voor de operationele winstmarge voor 2009 op 20 procent. Dat is ongeveer gelijk aan 2008. Toen bedroeg die marge 20,1 procent.

related partner content for mobile comes here

Bestuursvoorzitter Nancy McKinstry zei in een toelichting dat de verkopen van nieuwe abonnementen in het eerste kwartaal zwak waren. Dat Wolters Kluwer kan vasthouden aan de doelstellingen komt volgens het bedrijf onder meer door kostenbesparingen en de groei van internetpublicaties en software.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in