Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkwaarde Google bedraagt 100 miljard dollar

Google heeft van alle bedrijven de grootste merkwaarde. Volgens onderzoeksbureau Millward Brown is de naam van de zoekmachine en andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google wordt gevolgd door rivaal Microsoft (76 miljard dollar) en frisdrankgigant Coca-Cola (ruim 67 miljard dollar).

related partner content for mobile comes here

heeft voor de samenstelling van zijn tophonderd van krachtigste merken meer dan een miljoen consumenten ondervraagd naar 39.000 merken. De uitkomsten combineert het onderzoeksbureau met de financiële prestaties van de bedrijven.

De merkwaarde van Google is volgens de onderzoekers met 16 procent gestegen, terwijl de tophonderd gemiddeld nog geen 2 procent meer waard werd. Grote stijgers waren onder meer Blackberry (plus 100 procent) en Amazon.com (plus 85 procent).

ING komt als enige Nederlandse merk in de lijst voor, op plek 93. Het financiële concern duikelde wel vijftig plaatsen. Philips en Heineken zijn opvallende namen die ontbreken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in