Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie zijn ik?

Goos Geursen over zijn nieuwe boek Wie zijn ik?: 'Het boek is niet lineair opgebouwd en het is ook behoorlijk fragmentarisch'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing is een huwelijk tussen wat je zelf leuk vindt om te doen en wat anderen willen kopen

related partner content for mobile comes here

Marketeers hebben altijd in handboeken gelezen dat marketing is: goed naar je klanten luisteren en uitgaande van je eigen competenties dat maken wat zij willen. Maar wil je tegenwoordig bestaansrecht hebben, dan moet je uitgaan van lol in je werk, van bezieling. Als de passie weg is, zakt de grond waarop een onderneming is gebouwd weg.

Speel tennis met je oog op de bal, niet op het scorebord

Veel bedrijven letten teveel op de cijfers, waardoor ze het contact verliezen met waar het werkelijk om gaat. Omzet en winst zijn het gevolg van een proces. Doe datgene wat je leuk vindt om te doen en waar je goed in bent, dan komt de rest vanzelf.

Je hoeft je niet meer te onderscheiden van je concurrent

Het helpt niet meer om je uniek op te stellen. Want iedereen kan alles leveren en dus heeft differentiatie niet zoveel zin meer. Het gaat veel meer om erbij zijn. Als je contact hebt met een klant, is het zoveel gemakkelijker om een deal te sluiten over welke producten en diensten je gaat leveren. Die hoef je niet allemaal zelf te maken, die kun je betrekken uit je netwerk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in