Overslaan en naar de inhoud gaan

Welk gedrag vertonen wij online?

Misschien is het je wel opgevallen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zijn natuurlijk leuk om te bekijken, maar we kunnen er ook veel learnings uit halen. De grote verschuivingen in ons online gedrag in 2013 en 2014 biedt inzicht in de mate waarin we online moeiteloos van kanaal wisselen.

related partner content for mobile comes here

Het lijkt alsof ons gedrag over de verschillende kanalen vooral is toegenomen, maar niets is minder waar. Waar sociale media een vooruitgang laten zien, is ons mailgebruik juist gedaald. In 2013 verstuurden we ongeveer 204 miljoen mailtjes per minuut. In 2014 is dit gedaald naar een 138.8 miljoen e-mails. Nieuwe online diensten zorgen ervoor dat we via zoveel meer mogelijkheden contact kunnen zoeken met elkaar. Met name Whatsapp en Skype hebben hiervan kunnen profiteren.

Sociale media in 2014
Populaire socialemediakanalen van 2014 waren vooral Facebook, Twitter, Snapchat en Instagram. De meeste van deze kanalen bieden pas sinds dit jaar ook mogelijkheden in advertising. Denk aan Twitter, dat sinds dit jaar inzicht biedt in je Twitter-activiteiten zoals het bereik en interacties per tweet.
En ook Snapchat heeft aangekondigd advertenties te gaan tonen in de ‘Stories’-modus. Facebook is dit jaar nog een stap verder gegaan, of moet ik zeggen een stap naar buiten, met de introductie van .

Kansen voor Exchanges
Ook opvallend? Het lijkt alsof de wereld van online bloggen flink is toegenomen. Via Wordpress werd in 2013 slechts 347 blogposts gelanceerd. Verbazingwekkend dat dit aantal in één jaar is toegenomen tot 1.800 posts. Een verrijking voor de Exchanges. De toename van kwalitatief goede online blogs biedt kansen om gerichte doelgroepen te bereiken. Denk aan blogs over food & health, fashion en sport.

Targeting op basis van ID
De enorme toename van de verschillende kanalen en de mediaconsumptie over al deze kanalen, geeft maar weer aan hoe belangrijk het is om deze consument te herkennen op al deze kanalen en bijbehorende devices. ID targeting is dan ook een belangrijke ontwikkeling waarbij de consument op basis van inlog of andere unieke kenmerken herkend gaat worden in plaats van cookie-matching per device.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in