Overslaan en naar de inhoud gaan

Welk afrekenmodel bij mobiele campagnes voor webshops?

Mobile advertising begint nu echt los te komen. We komen regelmatig leuke uitdagingen tegen en als nieuwe speler staat we altijd open voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Diverse onderzoeken tonen namelijk aan dat de consument via zijn/haar smartphone begint te shoppen en via een andere device (PC of Tablet) de aankoop af rondt. Volgens het laatste onderzoek van Google () gaat 67% van de gebruikers van mobiel naar een ander device om de bestelling af te ronden. Is het dan fair om de campagne volledig via een affiliate model af te rekenen? Als een bestelling via web wordt gedaan, is het nooit meer te achterhalen dat de bestelling via mobiel getriggerd is. Moet dit dan een mix zijn in CPC en affiliate? Of kun je de shop owner zo ver krijgen dat hij voor jouw mobiele kanaal bijvoorbeeld een gratis verzendcode geeft zodat dit zowel bij een mobiele als bij een webbestelling te traceren is? Dit laatste geeft echter ook geen garantie voor een waterdicht afrekenmodel.

related partner content for mobile comes here

Bij traditionele media zoals TV, radio en print wordt ook niet gevraagd om een affiliate model te gebruiken. Toch zie je bij mobiel dat steeds vaker partijen de verantwoordelijkheid bij de mobiele publisher willen leggen. Dit terwijl de publisher geen invloed heeft op de mobiele shopping experience van de desbetreffende webshop. Als de klant slecht converteert, ligt dit dan aan de publisher? Dan toch maar kiezen voor het huidige CPM of CPC model? Uit onderzoek blijkt namelijk ook dat mobiel een perfecte aanjager is voor online shopping.

Ik ben erg benieuwd hoe hier door andere partijen (mediabureaus, webshops, publishers, etc.) tegen aan gekeken wordt, dus ik hoor graag jullie feedback!

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in