Overslaan en naar de inhoud gaan

Weight Watchers verandert brand design

Nog 3 weken en dan beginnen veel mensen het nieuwe jaar weer met goede voornemen. Na het vele eten en drinken in de feestdagen is afvallen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het logo is vereenvoudigd en bestaat uit een woordmerk, zonder spatie of beginkapitalen. Het lettertype is vriendelijk en toegankelijk. Karakteristiek voor het logo en het brand design is het kleurverloop. Dit verloopt altijd van donker naar licht en weerspiegeld de transformatie van gewichtsverlies, aldus de van de identiteit.

related partner content for mobile comes here

In het nieuwe brand design speelt de kleurverandering een essentiële rol om de verandering die mensen ondergaan te symboliseren. Het logo verloopt in een grijs waarde maar gelukkig worden in de merkstijl vijf heldere kleuren gebruikt.

De gradiënt loopt horizontaal van link naar recht en verticaal van boven naar beneden, om daarmee de chronologische volgordelijkheid aan te geven. In de merkstijl kan de kleur ook van de ene in de andere kleur overlopen. Het dikker/dunner verhaal is hier dan iets minder aanwezig en wordt het een generiek stijlelement.
Het logo is opgebouwd uit een grote, vriendelijke bolde letter die van kleur veranderd. Niet een erg spannende oplossing en een voor de hand liggende oplossing. Ik snap de metafoor voor verandering, maar er zijn spannendere en inspirerendere mogelijkheden om verandering te symboliseren.

Conclusie, een mooie grafische oplossing, maar de emotionele verleiding ontbreekt wat mij betreft. Hoe denken jullie hierover?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in