Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingscentrum informeert jongeren over 'Het Nieuwe Eten'

Ruim de helft van de Nederlandse jongeren wil gezonder gaan eten. Zij willen graag gemakkelijk beschikken over praktische tips om van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 1.000 Nederlanders, uitgevoerd door bureau GfK in opdracht van het Voedingscentrum. Van de jongeren tussen de 20 en 29 jaar geeft 54% aan dat zij gezonder willen eten. Het onderzoek toont aan dat juist deze groep minder vaak zelf kookt en vaker naar de snackbar gaat. Zij eten ook vaker voor de televisie of achter de computer dan andere Nederlanders, en slaan vaker het ontbijt over. Onder alle ondervraagden blijkt een derde graag hulp te willen om gezonder te gaan eten. Maar liefst 58% wil deze informatie via internet ontvangen.

related partner content for mobile comes here

Het Voedingscentrum wil in die informatiebehoefte voorzien met de campagne. De maandelijkse tipmailings over gezonder eten zijn een succes: in ruim een jaar tijd hebben al meer dan 100.000 Nederlanders zich voor deze service aangemeld.

De campagne moet mensen aansporen om gezonder te eten, waarbij hun eigen eetpatroon het uitgangspunt is. Door ‘verbeterstapjes’ te kiezen die aansluiten bij je eigen voorkeuren en door het in je eigen tempo te doen, is de kans het grootst dat het een nieuwe, blijvende gewoonte wordt. Het Voedingscentrum helpt daarbij met gerichte tips om stap voor stap gezonder te gaan eten.

Het onderzoek ‘Dagelijks eten’ werd in november 2009 onder 1080 personen online uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in