Overslaan en naar de inhoud gaan

Vernieuwde Holland Herald is moderner en duurzamer

Het inflight-magazine van KLM is visueel op de schop gegaan en wil reizigers inspireren om bewuster te wereld te ontdekken.
Holland Herald
Uitsnede van de cover van Holland Herald (aprilnummer)
© Afbeelding: Holland Herald
Holland Herald
Uitsnede van de cover van Holland Herald (aprilnummer)
© Afbeelding: Holland Herald

De restyling is voor het eerst zichtbaar in het aprilnummer. Holland Herald zit in de stoelzakken in KLM-vliegtuigen en bereikt op die manier maandelijks ruim twee miljoen passagiers. KLM maakt het magazine in samenwerking met uitgever Hearst. Het aprilnummer bevat onder meer een interview met Abdi Nageeye, winnaar van onder meer de marathon van Rotterdam.

Duurzamere reizen

Na acht jaar was het tijd voor een restyling van Holland Herald, zegt content director Alexandra de Jong tegen Adformatie. KLM heeft in de afgelopen jaren zijn purpose aangescherpt en focust zich meer en meer op duurzaamheid. Nieuwe vliegtuigen zijn duurzamer, de vliegmaatschappij ontwikkelt duurzamere maaltijden voor passagiers en stimuleert het gebruik van de trein in plaats van het vliegtuig voor korte reizen als Amsterdam - Brussel. 

Holland Herald speelt in op deze trends, aldus De Jong. Gevraagd naar een toelichting antwoordt Daphne Hoogenboom, head of content marketing bij KLM, dat reisreportages over verre bestemmingen meer aandacht besteden aan het duurzaamheidsaspect. Op een inspirerende toon, benadrukt ze. Bijvoorbeeld door kleinschalige restaurantjes en overnachtingsplekken aan te bevelen, zodat de reiziger ervoor kan kiezen om de lokale economie te ondersteunen. 'We willen de reiziger de meest duurzame keuzes bieden en duidelijk maken wat de impact op het land kan zijn. De ecologische footprint willen we zo klein mogelijk houden.'

Landen die financieel zwaar getroffen zijn door de coronapandemie verwelkomen toeristen met open armen. Holland Herald houdt dergelijke bestemmingen in het achterhoofd bij het kiezen van reportages, net als het feit of KLM op de bestemmingen vliegt. 'We willen natuurlijk ook de breedte van ons vliegnetwerk onder de aandacht brengen bij passagiers', zegt Hoogenboom. 

André Kuipers

Een andere vernieuwing is de samenwerking met André Kuipers. Hij schrijft vanaf het aprilnummer voor elke editie een column. KLM is bij Kuipers uitgekomen omdat het een bekende persoon zocht die past bij de propositie om bewust reizen te stimuleren. Hoogenboom: 'André Kuipers is natuurlijk een wereldberoemde Nederland en zet zich in voor verschillende duurzame initiatieven. Ik ben daarom heel blij dat hij voor Holland Herald gaat schrijven.' 

Moderner beeldgebruik

Holland Herald is niet alleen inhoudelijk veranderd. Ook visueel is het tijdschrift aangepakt. De Jong geeft aan dat het oudere lettertype heeft plaatsgemaakt voor twee nieuwe lettertypes die moderner overkomen. Eén van de lettertypes is een handgeschreven font, dat moet aansluiten bij de meer persoonlijke benadering van het magazine. 

De pagina's gebruiken ook meer beeldcollages. Wel in de stijl van Holland Herald, benadrukt De Jong. Geen knip-en-plak-stijl, maar een verzameling foto's die past bij bijvoorbeeld een reisreportage.‘Het vernieuwde magazine sluit zowel qua design als inhoud weer helemaal aan bij de tijdsgeest', concludeert De Jong in een schriftelijke reactie. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Gerben Busch

Nu nog uít de stoelzak en achter het scherm in de stoel voor je.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in