Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: terug naar exclusiviteit in supermarkt

Unilever wil de prijzenoorlog stoppen met de ontwikkeling van exclusieve artikelen voor supermarktketens. Samen met duurdere supermarkten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Commercieel directeur Erik Bras van Unilever Bestfoods meldde dat deze week op een congres in Rotterdam. ´Deze nare prijscorrectie moet zo snel mogelijk stoppen', aldus Bras in het Rotterdams Dagblad.
Bras erkent dat het gestunt met A-merken niet goed is voor het imago van die merken. ´We moeten terug naar exclusiviteit en dat kunnen we samen met de supermarkten bereiken. We doen het nu al met bijvoorbeeld Blue Band- brood; dat is alleen bij Albert Heijn te koop. Of de maaltijdproducten van Cook It, die zijn alleen bij Plus verkrijgbaar. Op die manier hebben wij een bijzonder product in de markt liggen, waar niet mee gestunt hoeft te worden en kunnen de supermarkten zich onderling ook beter onderscheiden.’
De nieuwe koers kost Unilever wel veel omzet. ´Dat klopt. De huidige prijzenslag vraagt om creatieve antwoorden', zei Bras.

related partner content for mobile comes here

Uit een onderzoek van het blad Distrifood en het Erasmus Food Management Instituut (EFMI) in Rotterdam bleek overigens dat de prijzenslag in de supermarkten zijn einde toch al nadert. De concurrentiestrijd is 'over zijn hoogtepunt heen', en er heerst inmiddels een 'serene prijzenrust' die alleen her en der wordt onderbroken door een prijsverlaging. ´De grens van het prijsstunten is bereikt. Bepaalde supermarkten staat het water inmiddels zover aan de lippen, dat de rode cijfers in zicht komen en de prijzen niet verder omlaag kunnen. De grootste prijzenslagen in de levensmiddelensector lijken dus achter de rug´, aldus Marcel van Aalst van het EFMI in dagblad Trouw.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in