Porsche sterkste merk in Duitsland


ManagerMagazin meet jaarlijks hoe het gesteld is met het image van de Duitse topondernemingen. De autobranche doet het opvallend goed: de eerste vier plaatsen zijn voor automerken (Daimler-Chrysler op vier). Grootste verliezers zijn de financiële dienstverleners, twee banken en een verzekeringsmaatschappij zakten het meest op de ranglijst. Beste runner up is internetveilingbedrijf eBay. ManagerMagazin verzamelde voor het onderzoek de meningen van 2500 vooraanstaande figuren uit het bedrijfsleven. Zij blijken vooral veel waarde te hechten aan klantgerichtheid en aan de kwaliteit van het product en het management.
Volgens Bernd Michael, van het Düsseldorfse reclamebureau Grey, is er echter nóg een belangrijk criterium voor de reputatie van een bedrijf: duurzaamheid. Die komt tot uiting in ‘verantwoordelijk handelen, lange-termijndenken, en een hoge mate van sociale sensibiliteit’. Anders gezegd: in zorg voor het milieu, de klanten, de werknemers en de samenleving in het algemeen.
Bron: Manager Magazin
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid