Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestfoods richt zich op koelverse producten

Koelverse maaltijden en dranken moeten in vijf jaar 15 procent van de omzet van Unilever Bestfoods Nederland (UBN) uitmaken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directievoorzitter Anthonie Stal zegt in Het Financieele Dagblad dat dit zijn ambitie is. Unilever Bestfoods is eigenaar van merken als Bertolli, Unox, Conimex en Ola. Nu is de bijdrage van koelvers op de totale omzet van UBN (1,2 miljard euro) nog verwaarloosbaar.

related partner content for mobile comes here

Unilever maakt van origine houdbare producten als soepen, sauzen en margarines. Deze categorieën groeien mondjesmaat in Nederland, terwijl de markt voor koelvers met gemiddeld 8 tot 12 procent per jaar toeneemt. Vooral koelverse maaltijden en sappen zijn gewild. Ook extra gezonde zuivel is een snelle groeier, met een omzetstijging van jaarlijks 25 procent. Campina en Danone hebben die markt nu voor een groot deel in handen.

Unilever begint dit voorjaar een Europees offensief in zuivel met de introductie van cholesterolverlagende melk en yoghurt in dertien Europese landen. Dit voorjaar wordt ook met Unox-soep een nieuw product gelanceerd voor de koelversmarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in