Overslaan en naar de inhoud gaan

Time Warner haalt AOL uit naam

Het Amerikaanse mediaconcern AOL Time Warner heeft definitief besloten om AOL uit zijn naam te schrappen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern wil daarmee naar eigen zeggen een einde maken aan de verwarring die bestond tussen de eigen bedrijfsnaam en de merknaam AOL.

related partner content for mobile comes here

De naamswijziging heeft vooral symbolische waarde. De internetaanbieder America Online (AOL) zorgde op het hoogtepunt van de internethype, begin 2000, voor een grote schok door een gevestigde mediaonderneming als Time Warner over te nemen. Maar het bleek geen gelukkig huwelijk, vooral door problemen bij AOL. Bestuurders van Time Warner hebben inmiddels het heft weer in handen genomen.

AOL krijgt dit najaar een gewoon plaatsje tussen alle activiteiten van Time Warner. Daaronder vallen ook Warner Bros, Warner Music en CNN, zo schrijft het ANP.

De Vlaamse Financieel-Economische tijd schrijft dat Time Warner en Bertelsmann de onderhandelingen over een fusie van hun respectieve muziekdivisies, Warner Music en BMG hebben hervat. Als er niet snel een akkoord komt, is de kans groot dat een van beide partijen samensmelt met het Britse EMI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in