Opel neemt merk op de schop
Begin 2002 verraste Opel de autobranche met een promotiefilm waarin werd gemeld dat het concern zou overstappen ‘op een frissere manier van denken om zo te komen tot betere auto’s’.
De eerste stap daartoe was de introductie van de Zafira, die in zijn segment snel marktleider werd en een nieuwe standaard wist neer te zetten. Niet dat die ene zwaluw al de zomer zou aankondigen. Opel ging verder. Het kwam dit voorjaar met twee nieuwe modellen, de Meriva en de Signum, auto’s die niet direct vergelijkbaar zouden zijn met modellen van de concurrentie. Centraal stond nu niet meer de waarde status, maar de waarde flexibiliteit. Opel’s doel: nieuwe doelgroepen aanboren. De Meriva zou moeten staan voor een mediterrane sfeer, voor een levensgevoel van emotie en veelzijdigheid. Doelgroep: jongeren. De Signum kan gezien worden als een extensie van de Vectra; de naam eindigt nou ‘ns niet op de voor Opel gebruikelijke –a, maar op de Latijnse uitgang –um, waarmee de naam extra prestige krijgt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe modellen zijn op een voor Opel zeer geïntegreerde, snelle manier neergezet. In 2002 zag de vakpers de prototypes op vakbeurzen, waarna een multimediale campagne (advertenties, buitenreclame, promoties, etc.) begin dit jaar van start ging. De eerste verkoopcijfers zijn bemoedigend.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketingjournal<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid