Overslaan en naar de inhoud gaan

Opel neemt merk op de schop

Opel is druk bezig het roer om te gooien. Daartoe is het merk op de schop genomen. Nieuwe modellen moeten het vernieuwde, frisse imago…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin 2002 verraste Opel de autobranche met een promotiefilm waarin werd gemeld dat het concern zou overstappen ‘op een frissere manier van denken om zo te komen tot betere auto’s’.

related partner content for mobile comes here

De eerste stap daartoe was de introductie van de Zafira, die in zijn segment snel marktleider werd en een nieuwe standaard wist neer te zetten. Niet dat die ene zwaluw al de zomer zou aankondigen. Opel ging verder. Het kwam dit voorjaar met twee nieuwe modellen, de Meriva en de Signum, auto’s die niet direct vergelijkbaar zouden zijn met modellen van de concurrentie. Centraal stond nu niet meer de waarde status, maar de waarde flexibiliteit. Opel’s doel: nieuwe doelgroepen aanboren. De Meriva zou moeten staan voor een mediterrane sfeer, voor een levensgevoel van emotie en veelzijdigheid. Doelgroep: jongeren. De Signum kan gezien worden als een extensie van de Vectra; de naam eindigt nou ‘ns niet op de voor Opel gebruikelijke –a, maar op de Latijnse uitgang –um, waarmee de naam extra prestige krijgt.

De modellen zijn op een voor Opel zeer geïntegreerde, snelle manier neergezet. In 2002 zag de vakpers de prototypes op vakbeurzen, waarna een multimediale campagne (advertenties, buitenreclame, promoties, etc.) begin dit jaar van start ging. De eerste verkoopcijfers zijn bemoedigend.

< SIZE=1>Bron: Marketingjournal<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in