Overslaan en naar de inhoud gaan

De top10 in marktonderzoek behoudt zijn positie

De top10 in marktonderzoekbureaus is in 2002 grotendeels hetzelfde gebleven, aldus Marketing News van 19 Augustus 2003.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De netto omzetgroei van de Top25 was in 2002 niet meer dan 0,7 procent. In 2001 groeide de marktonderzoekwereld nog 4,1 procent and 6,3 procent in 2000.

related partner content for mobile comes here

VNU is voor het tweede jaar in successie de grootste in marktonderzoek met zijn belangen in ACNielsen, Nielsen Media Research en andere marktonderzoekers, zoals National Research Group en de helft van Scarborough Research. In 2002 nam VNU 27 procent van de omzet van de top25 voor zijn rekening.

Top 10 Global Research Organisations, omzet in $
1. VNU N.V. - 2,814.0
2. IMS Health Inc. – 1,219.4
3. The Kantar Group - *1,033.2
4. Taylor Nelson Sofres Plc. - 908.3
5. Information Resources Inc. - 554.8
6. GfK Group - 528.9
7. Ipsos Group S.A. - 509.0
8. NFO WorldGroup Inc. - 466.1
9. Westat Inc. - 341.9
10. NOP World - 320.0

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in