Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdschriften in VS weer in de lift

Het gaat redelijk goed met de tijdschriftenmarkt in Amerika. In 2002 zijn de advertentie-inkomsten gestegen, en die lijn zet zich dit jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na het rampjaar 2001 kon het met de tijdschriften in de VS vorig jaar eigenlijk alleen maar beter gaan. En dat bleek ook het geval te zijn. De verkochte advertentieruimte nam weliswaar af met 4 procent, maar daar staat tegenover dat de reclame-inkomsten zijn gestegen. De grootste 300 tijdschriften in Amerika hebben gemiddeld 3 procent meer verdiend aan reclame.
Vanzelfsprekend zijn er verschillen tussen de titels onderling. Daarbij valt op dat gevestigde bladen over huis en tuin, zoals Good Housekeeping en Better Homes & Gardens het goed deden, terwijl een blad als Travel veel minder goed presteerde. De bladen die zich op de zakelijke markt richten, hadden het in 2002 nog steeds moeilijk. Behalve met de economische onzekerheid heeft dat ook te maken met het feit dat deze bladen mede afhankelijk zijn van inkomsten uit personeelsadvertenties. Dit jaar zetten de lijnen uit 2002 zich door. De consumentenbladen hebben in de eerste maanden van 2003 hun reclame-inkomsten met 9,6 procent zien toenemen, en bij de b-to-b-bladen gaat de daling door, zij het in een lager tempo dan in 2002.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Advertising Age<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in