Telegraaf trekt stekker uit Hyves Mobile


Dat meldt het Financieele Dagblad. In oktober 2010 werd bekend gemaakt dat het sociale netwerk in samenwerking met T-Mobile in mobiele telefonie stapte. De propositie was dat Hyves-gebruikers gratis met elkaar konden bellen en sms’en. Hyves sprak destijds de verwachting uit dat die mogelijkheid tot gratis bellen met andere gebruikers van Hyves genoeg mensen zou overhalen om over te stappen naar Hyves Mobile. Een woordvoerder destijds: ‘Door op het netwerk duidelijk aan te geven wie er bellen met Hyvesmobile, gaan gebruikers elkaar stimuleren om ook over te stappen.’ Het abonnement van 8,75 euro per maand bood gebruikers onbeperkt toegang tot mobiel internet.
Het aanbod was kennelijk niet interessant genoeg. Marktonderzoeksbureau Telecompaper maakt de inschatting dat Hyves eind maart nog maar 5000 klanten had.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTMG legde eind 2010 43,7 miljoen euro neer voor Hyves. Het doel achter de aankoop was om de internetactiviteiten te versterken. In een video-interview in februari van dit jaar zei Marc de Vries, directeur van Hyves, dat het bedrijf nog steeds jong en springlevend is en dat het personeelsbestand bovendien nog altijd groeide.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid