De gevaren van QR Codes


Zoals ik reeds eerder schreef zijn de daadwerkelijke gebruikscijfers nog beperkt, maar ook deze groeien (zie hier). De Amerikaanse techwebsite cNet heeft een video rapportage gemaakt over de mogelijke gevaren van QR Codes. De cNet stelt dat gebruikers die QR Codes scannen onbewust programma's op hun mobiel kunnen krijgen, waardoor andere partijen precies kunnen zien wat voor email je via de mobiel ontvangt en verstuurd.
Uiteraard moet je de mogelijk gevaren in acht nemen, maar in mijn optiek hoeft je je als gebruiker hierover niet zozeer druk te maken, wanneer je alleen qr codes vanuit advertenties gebruikt. In de video wordt het ook al genoemd: pas op met QR Codes die bijvoorbeeld als sticker op bijv. lantaarnpalen zijn geplakt, waarvan je niet weet van wie deze afkomstig zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMobile Marketing Nederland 2012 (www.mobilemarketing.nl)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid