Overslaan en naar de inhoud gaan

De gevaren van QR Codes

QR codes worden steeds meer ingezet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals ik reeds eerder schreef zijn de daadwerkelijke gebruikscijfers nog beperkt, maar ook deze groeien (zie ). De Amerikaanse techwebsite cNet heeft een video rapportage gemaakt over de mogelijke gevaren van QR Codes. De cNet stelt dat gebruikers die QR Codes scannen onbewust programma's op hun mobiel kunnen krijgen, waardoor andere partijen precies kunnen zien wat voor email je via de mobiel ontvangt en verstuurd.

related partner content for mobile comes here

Uiteraard moet je de mogelijk gevaren in acht nemen, maar in mijn optiek hoeft je je als gebruiker hierover niet zozeer druk te maken, wanneer je alleen qr codes vanuit advertenties gebruikt. In de video wordt het ook al genoemd: pas op met QR Codes die bijvoorbeeld als sticker op bijv. lantaarnpalen zijn geplakt, waarvan je niet weet van wie deze afkomstig zijn.

Mobile Marketing Nederland 2012 (www.mobilemarketing.nl)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in