Overslaan en naar de inhoud gaan

Olympische Inhakers in kaart gebracht

Na de EK-inhakers brengt Activate&Co vanaf vandaag in kaart welke Olympische campagnes er lopen in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al sinds 2000 verrichten Trendbox en Activate&co continu consumenten onderzoek naar de oranjebeleving rond EK'en WK's. Vanaf de Olympische Spelen in London worden nu ook inhakers rond de Olympische Spelen gevolgd. Doel is consumenten inzichten te krijgen over kennis, houding en gedrag op marketing activiteiten van merken die inhaken op de Olympische Spelen.

related partner content for mobile comes here

De Olympische Teller zal behalve op ook worden gepubliceerd op de . Bij de start staan er al 23 activatie campagne op. Als startpunt is in kaart gebracht welke Olympische activatie campagnes er nu lopen bij de officiële sponsors: Coca Cola, McDonalds, Dow, GE, Atos, Visa, Panasonic, Samsung, P&G, en Omega. Hetzelfde is gedaan bij de partners van NOC NSF: Randstad, DSM, NS, Unilever, Ernst&Young en Lotto. Ondanks dat er een aantal business-to-business bedrijven tussen zitten, zijn alle NOC NSF actief met activatie campagnes inclusief NOC NSF zelf.
Opvallend is echterdat een aantal internationale sponsors het Olympische sponsorship in Nederland niet activeert. Van McDonalds wordt nog wel het een en ander verwachte, maar van merkgigant P&G is het volgens Frank de Bruin van Activate & CFo 'vreemd dat zij geen gebruikmaken in Nederland van hun Olympische rechten'. Andere bedrijven die hier kansen laten liggen zijn Visa en General Electric.

Marktonderzoeksbureau Trendbox zal na ruim driehonderd consumenten van 16 jaar en ouder ondervragen over Olympische activatie campagnes . Daarnaast zal Trendbox onderzoek doen naar de Olympische spelen als inhaak platform en gaat eht de bekendheid megten van sponsors van de Olympische Spelen en van NOC NSF alsmede bepaalde merken die inhaken op Olympische Spelen.

Eerste trends:
- De meeste Olympische campagnes werken met alleen een thema en veel minder met een platform om doelgroepen actief te betrekken bij Olympische boodschap
- Het meest gehanteerde activatie aanbod (liefst zeven keer gesignaleerd) is “win een trip naar OS in Londen”
- Inzet van vernieuwende interactie zoals social media, apps

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in